>> Denne side opdateres løbende << 
Senest opdateret: 24. August 2021

SENESTE NYT:

Østrig: Indrejserestriktioner gældende fra 18. August 2021

I Østrig er der indført en udløbsdato på indrejsendes Coronapas.
Hvis du har modtaget anden dosis mere end 270 dage inden indrejse i Østrig,
skal du kunne fremvise en af følgende:

En negativ PCR-test, der højst er 72 timer gammel,
En antigen-test, der højst er 48 timer gammel,
Påvise, at du har været smittet indenfor 90 dage, for at få indrejse i Østrig.
(børn i alderen 0-10 år er fritaget)

VIGTIG:
Vi opdaterer løbende med de seneste informationer, og anbefaler, at man holder sig opdateret via udenrigsministeriets gældende rejsevejledninger for Østrig og Italien.

 

 

 

Hvad gør vi og vores samarbejdspartnere

 

 

På vores Alpeffect Hotels er nye og skrappe rutiner indført for din og vores sikkerhed:

  • Ekstra rengøring
  • Personale uddannes i nye rutiner
  • Håndspritstationer tilgængeligt 
  • Alle dørhåndtag desinficeres dagligt
  • Engangshandsker og eget bestik i buffeten
  • Alle gæster får tildelt eget bord ved spisning. Menukort udleveres kun efter ønske
  • Pool og wellness rengøres dagligt og begrænsninger på antallet af brugere samtidig.
  • Vi følger de lokale myndigheders anbefalinger
  • Sikker Check-in proces.
  • Hold afstand til både gæster og personale
  • På vores egne Alpeffect Hotels har vi fået Covid-19 certificering

Oftest stillede spørgsmål

Er I medlem af rejsegarantifonden?
-Ja det er vi. Vi har medlemsnummer 1226.

Er restauranterne på hotellerne åbne?
- Ja det er de. Der er minimum 1 meter mellem hvert bord. Hver familie/gruppe får tildelt jeres eget bord, som er jeres under hele ferien.

Er der buffet på hotellerne?
Ja nogle steder er der buffet, andre steder er der tallerken servering. 

Kan man benytte wellness og swimmingpools?
Ja det kan du. Dog er der begrænsninger på antallet af brugere samtidig og der skal holdes minimum 1 meters afstand til andre.

 

Nedenfor kan du se en oversigt over nogle af de spørgsmål, vi ofte bliver stillet. Finder du ikke svar på dit spørgsmål i oversigten, er du meget velkommen til at kontakte os.   

1. Annullering af rejse 
2. Ombooking 
3. Returnering af mine penge 
4. Mit skiferie land er gult hos Udenrigsministeriet 
5. Mit skiferie land er orange/rødt hos Udenrigsministeriet 
6. Er jeg sikker på mit hotel, i forhold til hygiejne, myndighedskrav og smittefare 
7. Er flyene fyldt til sidste sæde ved flyrejser 
8. Afbrudt ferie og hjemrejse 
9. Er der skiskole 
10. Hvad er en pakkerejse

 

1: Kan jeg annullere min skiferie? 

 A: Skiferier i indeværende vintersæson, kan ikke længere frit annulleres.
Du kan kvit og frit annullere din skiferie for vinter 2021/2022 frem til 1/9 (2021). En annullering inden denne dato vil give dig alle penge retur.
Efter 1/9 2021 kan du ikke annullere din rejse, uden at miste dit depositum og/eller dine indbetalte penge.  

Du kan med fordel tegne vores helt nye TRYGHEDSFORSIKRING. Dette skal gøres i bestillingsøjeblikket eller senest 7 dage efter din bestilling af en skiferie. Desuden kan du tegne en afbestillingsforsikring, der dækker ved sygdom. 

Skulle Udenrigsministeriet fraråde unødvendige rejser til dit rejseland på afrejsetidspunkt vil vi automatisk annullere din rejse og tilbagebetale dit tilgodehavende.  

 

2: Kan jeg ombooke min rejse? 

 A: Frem til 60 dage før afrejse kan du kvit og frit ombooke din rejse ud fra den ledighed der findes i vores rejseprogram. 

 

3: Kan jeg få mine indbetalte penge retur? 

 A: Frem til 1/9 får du alle dine indbetalte penge retur, hvis du ikke ønsker at tage på skiferie med os. Efter denne datoer kan du få dine penge retur, hvis du har tegnet vores TRYGHEDSFORSIKRING eller hvis vi ikke kan gennemføre din rejse. (Se de næste 2 spørgsmål)
   
Dette kan ske op til 31 dage før din check-in på dit bestilte hotel eller lejlighed.
Med denne forsikring stiller vi ingen spørgsmål – vi tilbagebetaler blot dine penge. Læs mere om TRYGHEDSFORSIKRINGEN her. 

 

4: Mit skiferie land er gult hos Udenrigsministeriet? 

 A: Når Udenrigsministeriet har markeret et land som værende i risikozonen gul, så rejser vi stadig til det pågældende land. 

 

5: Mit skiferie land er orange/rødt hos Udenrigsministeriet? 

 A: Når Udenrigsministeriet fraråder ikke nødvendige rejser til et land, markeres det med risikozone orange/rød.  
Hvis dette gør sig gældende, så sender vi ikke gæster afsted og gæster på rejsemålet skal rejse hjem i god ro og orden. 

Gæster som har bestilt en rejse hos os og som ikke kan komme afsted, vil få samtlige deres indbetalte penge retur på deres konto. Dette er gældende 14 dage før din afrejse og helt op til afrejsedagen.

 

6: Er jeg sikker på mit hotel, i forhold til hygiejne, myndighedskrav og smittefare? 

 A: Alle hoteller i Østrig, Italien og Schweiz vil kun være åbne, såfremt de kan overholde deres nationale myndigheders anvisninger. 

Højmark Rejsers Alpeffect Hotels - vores egne hoteller i Østrig, vil være åbne og vi vil på disse 8 hoteller følge de højeste krav, der sættes af henholdsvis de danske og de østrigske myndigheder.  

  • Der vil være håndsprit ved indgangen til restauranten og fællesområderne til fri afbenyttelse.   
  • Vi har udvidet vores rengøringsfrekvens på alle vores hoteller. Det betyder, at der er iværksat procedure for afspritning af de arealer, der ofte berøres af gæster. 
  • Vi har altid et stort fokus på fødevaresikkerhed, og sørger i øjeblikket for at være ekstra opmærksomme, når vi forbereder maden i vores køkken.  

 

7: Er fly/busserne fyldt til sidste sæde på min rejse? 

 A: Vi følger den lovgivning, der er på området.

      Er der restriktioner omkring brug af mundbind så vil alle vores gæster også bliver informeret omkring dette inden afrejse.  

 

8: Afbrudt ferie og hjemrejse? 

 A: Hvis du ønsker at afbryde din ferie og rejse hjem før tid, så er det din egen rejseforsikring, der skal dække eventuelle omkostninger. 

 

9: Er der skiskole? 

 A: Ja det vil være muligt at komme på skiskole. 

 

10: Hvad er en pakke rejse?

 A: En pakkerejse består af minimum to af følgende rejseydelser:

  • Transport
  • Indkvartering
  • Turistmæssig ydelse
  • Billeje  

 

Transport = Fx fly, bus, tog, færge m.m.
Indkvartering = Fx hotel, vandrehjem, sommerhus, campinghytte m.m.
Turistmæssig ydelse = kan være mange forskellige ting. Det afgørende er, at det er væsentligt i forhold til det samlede produkt, hvor det er kombineret med en af de tre andre.

Eksempler på turistmæssige ydelser, der kan være væsentlige: Billet til fodboldkamp, koncertbillet, yogakursus, jagt, dykning, greenfee til golf, skileje, liftkort.


Da vi altid og udelukkende sælger skiferie med liftkort inklusiv i prisen, køber du ALTID en pakkerejse hos os.

 

Læs mereMinimér

FORSIKRING

 

Vi har lanceret en TRYGHEDSFORSIKRING.
Forsikringen som giver dig maksimal tryghed i den situation verden befinder sig i idag.

Med vores nye unikke forsikring har du muligheden for at annullere eller frit ombooke din skitur op til 31 dage før afrejse.

LÆS OM DEN HER

Vil du sikre dig og dine rejsefæller den perfekte skiferie?

Du har muligheden for, at få os til at sammensætte et skræddersyet tilbud, der matcher dine ønsker og behov - ud fra vores ekspertise.

Højmark Rejsers rejseprogram, giver dig mulighed for at vælge mellem:

  • Wagrain
  • Schladming
  • Saalbach
  • Zauchensee
  • Zell am See
  • Bad Gastein
  • St. Johann
  • Obertauern
  • Ischgl
  • St. Anton
  • Livigno
  • Canazei
  • Laax

SLIP FOR AT STÅ MED DET HELE SELV!...

Gør brug af vores meget erfarne og passionerede rejserådgivere allerede i dag. De har alle et detaljeret kendskab til vores rejser og hoteller. Faktisk har de i gennemsnit været hos os i 9 år.

Tilbudsformular

Angiv dit telefonnummer
Skriv gerne så mange informationer som muligt, f.eks.: - Antal personer, Antal skidage, Rejseuge & Hvor I vil hen osv.
97 325 325 Min billet
Skiferie - Højmark Rejser