>> Denne side opdateres løbende << 
Senest opdateret: 24. februar 2021

SENESTE NYT:

I dag har Udenrigsministeriet besluttet at sætte hele verden i rødt frem til 5. april.
Derfor er denne vinters skisæson definitivt væk.

Vi kontakter alle berørte gæster, der har rejser i denne periode, og hjælper med at flytte rejsen til et andet tidspunkt eller alternativt annullere rejsen. Vi beder alle berørte gæster afvente vi kontakter dem, så vi hurtig og effektivt kan finde en løsning for alle.

Vi vil løbende opdatere seneste information her på siden.

HUSK AT NÆSTE SÆSONS REJSER ER ONLINE ALLEREDE NU.

 

Spørgsmål/svar - Coronavirus og skiferie

 

I en tid hvor Covid-19 stadig fylder meget i vores liv, får vi nye vaner, rutiner og gør tingene mere sikre for os selv og hinanden. Samtidig vokser rejselysten og udlængslen for nye inputs, oplevelser og nærvær. 

Skiferie er en forholdsvis sikker ferieform, du er ude i den friske luft, med god afstand til andre. Ja, du skal have mundbind på når du færdes på hotellet, i buffeten, i skibussen og i liften – men det klarer vi også.

Faktisk bliver det helt normalt overraskende hurtigt. Så med få enkle ændringer, kan du stadig nyde Alperne, den friske sne, grinet og smilet over frokosten når tips og oplevelser udveksles.

Vi får mange gode spørgsmål i øjeblikket og har lavet en FAQ med oftest stillede spørgsmål – og mangler du svar på dit spørgsmål, kan du skrive til os her, og så vender vi hurtigt tilbage til dig.

Hvad gør vi og vores samarbejdspartnere

 

 

På vores hoteller er nye og skrappe rutiner indført for din og vores sikkerhed:

  • Ekstra rengøring
  • Personale uddannes i nye rutiner
  • Håndspritstationer tilgængeligt 
  • Alle dørhåndtag desinficeres dagligt
  • Engangshandsker og eget bestik i buffeten
  • Alle gæster får tildelt eget bord ved spisning. Menukort udleveres kun efter ønske
  • Pool og wellness rengøres dagligt og begrænsinger på antallet af brugere samtidig.
  • Vi følger de lokale myndigheders anbefalinger
  • Sikker Check-in proces.
  • Hold afstand til både gæster og personale
  • På vores egne hoteller har vi fået Covid-19 certificering

 

Rejser du med bus:

  • Grundig rengøring før og efter rejse
  • Løbende rengøring/afspritning i bussen
  • Håndsprit stationer ved bussen ind og udgange
  • Når gæsterne sidder ved bordene skal der minimum være en meter mellem ansigterne, der vender mod hinanden.
  • Husk at medbringe mundbind til pauser i Tyskland
  • Bussen har god ventilation af friskluft. Luften bliver ikke genbrugt og sendt tilbage i bussen

 

Rejser du med fly:

  • Mundbind skal bæres i både lufthavn og i flyet
  • Der sprittes af mellem hver rute og rengøres
  • Der seates med afstand mellem sæderne når dette er muligt

Oftest stillede spørgsmål

Er I medlem af rejsegarantifonden?
-Ja det er vi. Vi har medlemsnummer 1226.

Er restauranterne på hotellerne åbne?
- Ja det er de. Der er minimum 1 meter mellem hvert bord. Hver familie/gruppe får tildelt jeres eget bord, som er jeres under hele ferien.

Er der buffet på hotellerne?
Ja nogle steder er der buffet, andre steder er der tallerken servering. I buffeten skal du bære mundbind og bruge engangshandsker når du henter din mad.

Kan man benytte wellness og swimmingpools?
Ja det kan du. Dog er der begrænsninger på antallet af brugere samtidig og der skal holdes minimum 1 meters afstand til andre.

 

Nedenfor kan du se en oversigt over nogle af de spørgsmål, vi ofte bliver stillet. Finder du ikke svar på dit spørgsmål i oversigten, er du meget velkommen til at kontakte os.   

1. Annullering af rejse 
2. Ombooking 
3. Returnering af mine penge 
4. Mit skiferie land er gult hos Udenrigsministeriet 
5. Mit skiferie land er orange/rødt hos Udenrigsministeriet 
6. Er jeg sikker på mit hotel, i forhold til hygiejne, myndighedskrav og smittefare 
7. Er flyene fyldt til sidste sæde ved flyrejser 
8. Afbrudt ferie og hjemrejse 
9. Er der afterski 
10. Er der skiskole 
11. Hvad er en pakkerejse

 

Q: Kan jeg annullere min skiferie? 

 A: Skiferier i indeværende vintersæson, kan ikke længere frit annulleres.
Du kan kvit og frit annullere din skiferie for vinter 2021/2022 frem til 1/9 (2021). En annullering inden denne dato vil give dig alle penge retur.
Efter 1/9 2021 kan du ikke annullere din rejse, uden at miste dit depositum og/eller dine indbetalte penge.  

Du kan med fordel tegne vores helt nye TRYGHEDSFORSIKRING. Dette skal gøres i bestillingsøjeblikket eller senest 7 dage efter din bestilling af en skiferie. Desuden kan du tegne en afbestillingsforsikring, der dækker ved sygdom. 

Skulle Udenrigsministeriet fraråde unødvendige rejser til dit rejseland på afrejsetidspunkt vil vi automatisk annullere din rejse og tilbagebetale dit tilgodehavende.  

 

Q: Kan jeg ombooke min rejse? 

 A: Frem til 60 dage før afrejse kan du kvit og frit ombooke din rejse ud fra den ledighed der findes i vores rejseprogram. 

 

Q: Kan jeg få mine indbetalte penge retur? 

 A: Frem til 1/9 får du alle dine indbetalte penge retur, hvis du ikke ønsker at tage på skiferie med os. Efter denne datoer kan du få dine penge retur, hvis du har tegnet vores TRYGHEDSFORSIKRING eller hvis vi ikke kan gennemføre din rejse. (Se de næste 2 spørgsmål)
   
Dette kan ske op til 31 dage før din check-in på dit bestilte hotel eller lejlighed.
Med denne forsikring stiller vi ingen spørgsmål – vi tilbagebetaler blot dine penge. Læs mere om TRYGHEDSFORSIKRINGEN her. 

 

Q: Mit skiferie land er gult hos Udenrigsministeriet? 

 A: Når Udenrigsministeriet har markeret et land som værende i risikozonen gul, så rejser vi stadig til det pågældende land. 

 

Q: Mit skiferie land er orange/rødt hos Udenrigsministeriet? 

 A: Når Udenrigsministeriet fraråder ikke nødvendige rejser til et land, markeres det med risikozone orange/rød.  
Hvis dette gør sig gældende, så sender vi ikke gæster afsted og gæster på rejsemålet skal rejse hjem i god ro og orden. 

Gæster som har bestilt en rejse hos os og som ikke kan komme afsted, vil få samtlige deres indbetalte penge retur på deres konto. Dette er gældende 14 dage før din afrejse og helt op til afrejsedagen.

 

Q: Er jeg sikker på mit hotel, i forhold til hygiejne, myndighedskrav og smittefare? 

 A: Alle hoteller i Østrig, Italien og Schweiz vil kun være åbne, såfremt de kan overholde deres nationale myndigheders anvisninger. 

Højmark Rejsers EGNE HOTELLER vil være åbne og vi vil på disse 10 hoteller følge de højeste krav, der sættes af henholdsvis de danske og de østrigske myndigheder.  

  • Der vil være håndsprit ved indgangen til restauranten og fællesområderne til fri afbenyttelse.  
  • Der vil være spisning i hotellernes restauranter og der skal bæres handsker af alle gæster når buffeten besøges.   
  • Der vil være mulighed for at spise sin morgenmad og aftensmad på værelset – der hvor faciliteter og kvadratmeter tillader det. 
  • Vi har udvidet vores rengøringsfrekvens på alle vores hoteller. Det betyder, at der er iværksat procedure for afspritning af de arealer, der ofte berøres af gæster. 
  • Vi har altid et stort fokus på fødevaresikkerhed, og sørger i øjeblikket for at være ekstra opmærksomme, når vi forbereder maden i vores køkken.  

 

Q: Er fly/busserne fyldt til sidste sæde på min rejse? 

 A: Vi følger den lovgivning, der er på området. Det betyder konkret, at må der kun være gæster på hvert andet sæde – ja så følger vi den regel. Er der ingen reguleringer på området så flyver vi med fyldte fly og busser. Er der restriktioner omkring brug af mundbind så vil alle vores gæster også bliver informeret omkring dette inden afrejse.  

 

Q: Afbrudt ferie og hjemrejse? 

 A: Hvis du ønsker at afbryde din ferie og rejse hjem før tid, så er det din egen rejseforsikring, der skal dække eventuelle omkostninger. 

 

Q: Er der afterski? 

 A: Det korte svar er nej. Østrigs regering har forbudt afterski til vinteren 2020/2021, for at sikre gæsterne og landets vinterturisme. Det vil være muligt at stå på ski og spise på alms på bjerget, men afterski som vi kender det, vil ikke være muligt.

 

Q: Er der skiskole? 

 A: Ja det vil være muligt at komme på skiskole. Hold op til maks 10 pers.

 

Denne information vil løbende blive opdateret og mere vil evt. blive tilføjet. Vi har en stor interesse i at informere så godt vi kan omkring hele Corona situationen. Så derfor tjek gerne denne side ud i ny og næ for evt. opdateringer. Datoen for sidste opdatering finder du øverst i denne skrivelse.  

 

Vi glæder os, trods en lidt anderledes skisæson grundet COVID-19 og deraf restriktioner i hele verden - til at byde vores gæster velkommen på ski i Alperne og Dolomitterne. 

 

Q: Hvad er en pakke rejse?

 A: En pakkerejse består af minimum to af følgende rejseydelser:

  • Transport
  • Indkvartering
  • Turistmæssig ydelse
  • Billeje  

 

Transport = Fx fly, bus, tog, færge m.m.
Indkvartering = Fx hotel, vandrehjem, sommerhus, campinghytte m.m.
Turistmæssig ydelse = kan være mange forskellige ting. Det afgørende er, at det er væsentligt i forhold til det samlede produkt, hvor det er kombineret med en af de tre andre.

Eksempler på turistmæssige ydelser, der kan være væsentlige: Billet til fodboldkamp, koncertbillet, yogakursus, jagt, dykning, greenfee til golf, skileje, liftkort.


Da vi altid og udelukkende sælger skiferie med liftkort inklusiv i prisen, køber du ALTID en pakkerejse hos os.

 

Læs mereMinimér

På rejsemålet

Læs mere om hvilke foranstaltninger de enkelte rejsemål har indført, for at gøre din skiferie så sikker som muligt. 

FORSIKRING

 

Vi har lanceret en TRYGHEDSFORSIKRING.
Forsikringen som giver dig maksimal tryghed i den situation verden befinder sig i idag.

Med vores nye unikke forsikring har du muligheden for at annullere eller frit ombooke din skitur op til 31 dage før afrejse.

LÆS OM DEN HER

Vil du sikre dig og dine rejsefæller den perfekte skiferie?

Du har muligheden for, at få os til at sammensætte et skræddersyet tilbud, der matcher dine ønsker og behov - ud fra vores ekspertise.

Højmark Rejsers rejseprogram, giver dig mulighed for at vælge mellem:

  • Wagrain
  • Schladming
  • Saalbach
  • Zauchensee
  • Zell am See
  • Bad Gastein
  • St. Johann
  • Obertauern
  • Livigno
  • Canazei
  • Laax

SLIP FOR AT STÅ MED DET HELE SELV!...

Gør brug af vores meget erfarne og passionerede rejserådgivere allerede i dag. De har alle et detaljeret kendskab til vores rejser og hoteller. Faktisk har de i gennemsnit været hos os i 9 år.

Tilbudsformular

Angiv dit telefonnummer
Skriv gerne så mange informationer som muligt, f.eks.: - Antal personer, Antal skidage, Rejseuge & Hvor I vil hen osv.
97 325 325 Min billet
Skiferie - Højmark Rejser