Find din billige skiferie her
Ændre børns alder
Du kan også kontakte os på 97 325 325
Højmarkguide

Rejsebestemmelser 2018/19

Højmark Rejser formidler skiferie på vegne af SkiTravelGroup AG på følgende nedenstående betingelser:

Hotelkategorier

Hotelkategorier Når du skal på ferie, er det vigtigt, at du vælger netop den hotelkategori, der svarer til dine forventninger. Hotellerne er inddelt i fem kategorier. Et + ud for den pågældende kategori indikerer, at hotellet ligger lidt over, hvad du normalt kan forvente. Det skal understreges, at kategoriseringen er vores egen kategori og kan være forskellig fra rejsemål til rejsemål og fra det antal stjerner hotellet har fået af de lokale turistmyndigheder.  Vores bedømmelse sker på baggrund af faciliteter på stedet/hotellet, afstand til lift, centrum, standard på værelser/lejligheder samt det generelle helhedsindtryk af service og atmosfære.

  •  Beskeden standard. Velegnet til dig, der lægger mest vægt på skiløb.

  • Mindre og enkelt indrettede værelser med beskedne faciliteter.

  •  Den mest populære kategori. Du bor godt og har en række faciliteter til rådighed.

  • + Gode og velfungerende indkvarteringssteder. Kan være et 3-stjernet hotel, der er opgraderet på grund af beliggenhed ved liften.

  •   Bedste kvalitet. Til dig, der prioriterer luksus og mange faciliteter.

Køb af rejse

Køb af rejse Køb af rejse sker ved henvendelse til Højmark Rejsers kontor, pr. telefon eller e-mail. Bestillingen er bindende, hvad enten den er mundtlig eller skriftlig. Læs venligst dit rejsebevis grundigt igennem og sikrer dig at alt stemmer overens efter ønske.

Bestilling Straks efter bestilling af rejsen, sender Højmark Rejser et bekræftende rejsebevis pr. mail.

Depositum Depositum - kr. 1.400,- pr. person - skal være arrangøren i hænde senest 7 dage efter bestillingsdagen. Sammen med depositum indbetales præmie for afbestillingsforsikring.

Afbestillingsforsikring

Er rejsens pris under kr. 2.500,- koster afbestillingsforsikringen kr. 150,-; er prisen over kr. 2.500,- koster afbestillingsforsikringen kr. 250,-. Afbestillingsforsikringen er bindende og kan kun tegnes i forbindelse med rejsebestilling, max. 7 dage senere. Forsikringen dækker, når forsikrede ikke kan påbegynde rejsen på grund af død eller alvorlig, akut sygdom/tilskadekomst, som kræver hospitalsindlæggelse, lægeordineret sengeleje eller det, der kan sidestilles hermed hos forsikrede eller nærmeste familie eller en medforsikret rejseledsager. Nærmeste familie omfatter: Ægtefælle/samlever, forældre, børn, søskende og børnebørn. Som noget nyt dækker afbestillingsforsikringen også, hvis den forsikrede bliver opsagt fra sit arbejde i perioden 0-3 måneder før afrejse.

Afbestillingsforsikring dækker ikke, såfremt afbestillingen skyldes død eller sygdom, der rammer sikredes bedsteforældre, når disse er fyldt 75 år. Den med-forsikrede rejseledsager skal være påført samme rejsebevis. Opstået sygdom skal omgående meddeles Højmark Rejser. Lægeerklæringen betales af kunden. Højmark Rejser forbeholder sig ret til at lade anden læge prøve erklæringen. Højmark Rejser skal modtage lægeerklæringen senest seks dage efter afbestilling. Afbestillingsforsikringen er personlig og kan ikke overdrages. Forsikringen bestilles via Højmark Rejser. Prisen for afbestillings-forsikring refunderes ikke ved annullering. 

Rejseforsikring

Vi anbefaler alle gæster at have en rejseforsikring, for at være stillet bedst muligt, hvis uheldet skulle være ude på rejsen. Bestil forsikringen via Højmark Rejser på 97 325 325 eller hos vores samarbejdspartner Europæiske Rejseforsikring på 33 25 25 25 eller online på www.erv.dk.

Stempelafgift på rejseforsikring: Fra 1.1.2013 er forsikringspræmien, som angivet på dit rejsebevis (hvis tilvalgt), inklusiv 1,1% skadesforsikringsafgift.   

Restbeløb

Restbeløbet indbetales således, at det er os i hænde senest 40 dage før afrejsedagen. Ved bestilling mindre end 40 dage før afrejse skal hele rejsens pris være os i hænde tre dage efter bestilling. Dog skal rejsens pris altid betales inden afrejsedagen. Overholdes betalingsbetingelserne ikke, har vi ret til at annullere rejsen.

Betaling Indbetalinger foretages kontant eller via netbank.

Bank konto: 9873 8730036354 Husk at påføre bookingnummer.

Dankort kan benyttes på hojmark.dk.

http://www.hojmark.dk/vaerd-at-vide/kundeservice/min-billet

 

Ved betaling fra udlandet overføres til SkiTravelGroup AG SWIFT nr. SPNODK22, IBAN DK4498738730036354. Alle gebyrer (herunder Mastercard 1,50 %) betales af kunden.


Tilkøb af liftkort, skileje, skiskole osv.


Priserne og betingelserne på www.hojmark.dk er kun gældende hvis ydelserne bestilles hjemmefra og fremgår af rejsebeviset. Ved manglende tilslutning til gruppeundervisning konverteres det betalte beløb til privatundervisning.

Ændringer


Det er muligt at ændre i deltagernavne eller opsamlingssted op til 7 dage inden afrejse.

Denne service er gratis ved Højmark Rejser.

Ændringer skal altid bekræftes af arrangøren.

Afgangstider og -steder


Tider i køreplanerne er vejledende og med forbehold for trafikale forstyrrelser. Af transport- og afviklingsmæssige årsager kan det forekomme, at man bliver anvist et andet opsamlingssted. Det samme kan være tilfældet, hvis der kun er få tilmeldt et opsamlingssted. Deltagere får i sådanne tilfælde godtgjort billetten til billigste offentlige transportmiddel. Mødetid er 15 min. før afrejse.

Flyrejser


Der kan forekomme ændringer på grund af for få tilmeldte flygæster eller ændringer i flytiderne. Flytider og flynummer er foreløbige og kan ændres af flyselskabet med kort varsel. De er uden for arrangørens kontrol og berettiger ikke til kompensation. Gæster, der flyver om aftenen, må ikke påregne, at der serveres aftensmad på hotellet. Morgenflygæsterne må ikke påregne morgenmad på hotellet ved den tidlige afgang.

Grupperabat


12 fuldt betalende deltagere udløser én gratis gæst. Det vil sige, at gæst nr. 13, 26, 39 osv. rejser gratis på grundprisen. Grupperabatten kræver dog bestilling af liftkort hjemmefra gennem Højmark Rejser, samt at gruppen rejser på samme rejsebevis. 

Grupperabatten gælder ikke på Grafenberg Resort i Wagrain og på Hotel Planai i Schladming, hvis der købes børn til børnepris. Undtagelser på udvalgte pakkerejser kan forekomme

Busrejser

I vores opsamlingsbusser i Danmark vælger du selv din siddeplads. Busskifte i Kolding kan forekomme. Hvis din bus kører dig direkte til dit rejsemål anviser chaufføren dig din siddeplads i bussen. Rejser I flere sammen placeres I så vidt muligt sammen. Vi kører kun med røgfrie busser. Under transporten er chaufføren øverste myndighed og kan om nødvendigt afvise passagerer, der skønnes at være til gene for rejsens afvikling i ro og orden. Vi kører i moderne busser med hvile- eller siddeplads, toilet, video, musikanlæg m.m. Opsamlingsbusser i Danmark kan til tider være almindelige busser. Egne mad- og drikkevarer må nydes i bussen.

Bagage

Bagage

Bus

Af hensyn til plads og bussens sikkerhed må der medbringes 20 kg og 1 stk. håndbagage. Derudover må der gratis medbringes et sæt ski/snowboard og støvler.

Toilettaske, pas og billet pakkes i håndbagagen. Bagage herudover vil blive afvist. Man skal selv sørge for, at bagagen kommer med bussen, også ved evt. busskifte.

Fly

Tjek venligst bagage-reglerne på din billet.

Ski/snowboard med fly:

Der vil være et tillæg fra Billund og Kastrup. Tjek venligst din billet.

 

Arrangøren og eller busselskab kan ikke drages til ansvar for mistet eller beskadiget bagage. End ikke hvis disse opbevares i et af os anvist og aflåst lokale. Vi anbefaler, at der tegnes rejseforsikring med bagagedækning.

Forplejning


Helpension (1/1) starter med aftensmad på ankomstdagen og slutter med frokost på afrejsedagen fra rejsemålet. Halvpension (1/2) starter med aftensmad på ankomstdagen og slutter med morgenmad på afrejsedagen fra rejsemålet. Kvartpension (1/4) starter med morgenmad på opholdets andendag og slutter med morgenmad på afrejsedagen fra rejsemålet.

Flygæster, der flyver om aftenen, må ikke påregne, at der serveres aftensmad på hotellet. Busgæster må ikke påregne, at der serveres morgenmad på hotellet.

Indkvartering

Værelserne/lejligheden kan forventes at være til rådighed efter kl. 15.00 på ankomstdagen. Man bedes typisk forlade værelset/lejligheden inden kl. 10.00 på afrejsedagen.

På enkelte hoteller/resorts kan der forekomme uensartede værelser, hvilket ikke berettiger til refusion. På mange indkvarteringer tilbydes der gratis WI-FI – vær dog opmærksom på at forbindelsen ofte kan være ustabil. Svingende kvalitet i internetforbindelse giver ikke anledning til refusion.

Hvis du har booket et værelse med opredninger og disse ikke anvendes har hotellet eller vi ret til at ændre værelsestypen inden ankomst. Har du fx bestilt et dobbeltværelse med 1 opredning og I kun er 2 personer på billetten forbeholder arrangøren sig ret til at ændre til et dobbeltværelse uden opredninger. Dette sker uden varsel. Ønsker du at råde over opredninger skal der betales for disse.

Oprednings- og børnerabatter

Vi yder rabatter til børn, som sover på opredninger i værelse/lejlighed (v/2 fuldt betalende). Børnerabatter kan ikke kombineres med opredningsrabatter. Andre regler kan gælde ved lejlighed. Kontakt venligst din ferierådgiver. 

Rejsedeltagerens ansvar

Rejsedeltagere, der ikke møder rettidigt på det aftalte afgangssted eller ikke har gyldigt pas, vil ikke få nogen godtgørelse. Rejsedeltageren er forpligtet til at respektere ordensbestemmelser, som gælder for transportmidler, hoteller m.m. samt at optræde således, at medrejsende ikke generes. Tilsidesættes disse regler, forbeholder vi os retten til at udelukke deltageren fra rejsen, hvorefter rejsedeltageren må foretage ophold og hjemrejsen for egen regning. Vi er i så tilfælde berettiget til at beregne sig den totale pris for rejsen.

Prisændringer


Arrangøren har i henhold til loven ret til at forhøje den aftalte pris ved ændring af transportomkostninger, skatter og valutakurser, Dog kan ændringer ikke ske de sidste 20 dage før afrejsen. Prisforhøjelser kan max udgøre 10 %.

Aflysning/ændring

Arrangøren kan mod tilbagebetaling af det indbetalte beløb aflyse rejsen som følge af katastrofe, krig, uroligheder, strejker og lignende, samt ved for få tilmeldte deltagere. Ved manglede hotelkapacitet på grund af fejl fra hotellets side, har vi ret til at flytte gæster til et hotel af samme standard uden yderligere kompensation.


Afbestilling


Ved afbestilling mere end 40 dage før afrejse tilbagebetales det indbetalte beløb, dog undtaget depositum på kr. 1.400,- pr. person, samt evt. afbestillingsforsikring. Ved afbestilling f.o.m. 40 dage og t.o.m. 14 dage før afrejse mistes depositum, afbestillingsforsikring + halvdelen af rejsens pris. Ved afbestilling mindre end 14 dage før afrejse mistes hele rejsens pris + afbestillingsforsikring. Såfremt en slutbetalt rejse, hvorpå der er ydet rabat, ændres eller annulleres, tilbagebetales det indbetalte beløb fratrukket eventuelle rabatter og gebyrer. Hvis en afbestilling eller ændring medfører, at de resterende deltagere skal have enkeltværelse eller en tom seng i værelset/lejligheden, fordyres rejsen for de resterende.

Glemte sager

Ved henvendelse beskrives det mistede, hvorefter Højmark Rejser vil iværksætte en eftersøgning. Findes det mistede, sendes det hurtigst muligt pr. efterkrav.

Fremsendelse af serviceinformation

Ved køb af en skirejse hos Højmark Rejser, giver du automatisk vores serviceafdeling lov til at sende dig 2-3 mails før din rejse og 3-5 sms’er under din rejse.

Det hele er for at give dig en bedre oplevelse og vise at vi kan levere en SKIFERIE I SÆRKLASSE.

OBS. Dette gælder ikke nyhedsbreve.


Reklamationer


Mangler og reklamationer håndteres af Højmark Rejser på vegne af arrangøren. Eventuelle reklamationer skal straks meddeles guiden, som afhjælper problemerne med det samme. Kan rejsedeltageren ikke acceptere løsningsforslaget, skal Højmark Rejsers kontor i Ringkøbing kontaktes, hvorefter eventuelle fejl vil blive forsøgt rettet. Skriftlig reklamation skal være Højmark Rejser i hænde i rimelig tid, dvs. senest 2 uger efter rejsens afholdelse. Specialaftaler, der ikke er anført på rejsebeviset, er arrangøren uvedkommende.


Rejsegaranti

Alle gæster der har købt en pakkerejse er sikret via Rejsegarantifonden, hvor vi har Rejsegarantinr. 1226.

Kontraktindgåelse

SkiTravelGroup AG, Baarerstrasse14,6300 Zug, Schweiz er rejsearrangør af de af Højmark Rejser A/S formidlede rejser og aftalen om rejsen indgås således direkte mellem rejsearrangør og kunde på ovenstående betingelser.

Forbehold Der tages forbehold for tastefejl.

97 325 325 Min billet
Højmark Rejser - Skiferie i særklasse