Find din billige skiferie her
Ændre børns alder
Du kan også kontakte os på 97 325 325

Spørgsmål til din skiferie

Nedenfor kan du se en oversigt over nogle af de spørgsmål, vi ofte bliver stillet. Finder du ikke svar på dit spørgsmål i oversigten, er du meget velkommen til at kontakte os.

Før rejsebestilling

?. Er priserne på hjemmesiden inkl. liftkort?
Ja, alle priserne er inklusive liftkort. Du kan se præcis, hvor mange der som standard er med, når du åbner bookingvinduet.

Efter rejsebestilling/før rejsen

?. Hvordan betaler jeg min rejse?
Du finder bookingnummer og password på din billet. Brug linket "Min billet" i topmenuen.

Er der ikke noget password under bookingnummeret, kan det ikke lade sig gøre at komme ind på "Min billet".
For ændringer ring da venligst på 97 325 325.

?. Får jeg en kvittering på, at jeg har betalt for min rejse?
Nej, vi kontakter dig, såfremt vi ikke modtager din indbetaling. 

 ?. Hvornår kan vi komme ind på/i værelset/lejligheden?
- Værelserne/lejlighederne er klar fra kl. 15:00, men du har altid mulighed for at stille din bagage og klæde om til skitøj, hvis du ankommer før kl. 15:00.  

?. Vi kører selv og skal bo i lejlighed. Hvordan får vi nøglen?
- Du bliver ringet op af en guide en uges tid inden afrejse, og I aftaler, hvor nøglen er.

?. Hvordan sikrer jeg at liftkort, er klar når vi ankommer?
- Det sørger din guide for - alle liftkort er i velkomstkuverten.   

?. Skal jeg medbringe foto til liftkortet?
- Nej, alle keycard er uden billede, dog ikke 8-dages-liftkort i Zell am See. Her vil guiderne på ankomstdagen modtage jeres pas og hente liftkortene, mens I klæder om til skiløb. 

?. Hvor lang tid før afrejse skal der tjekkes ind?
- Mødetid på vores busafgange er 15 min. før afrejse. For flyrejsende er det halvanden time før afgang i både Billund og København.

?. Skal jeg selv have håndklæder og sengetøj med?
- Håndklæder og sengetøj skal kun medbringes, hvis det er angivet på billet/rejsebevis.

?. Skal jeg medbringe pas på rejser til Østrig, Italien og Schweiz?
Ja.

?. Hvor meget sne er der på rejsemålet, og kan vi komme på ski?
- Snemeldinger og webcams finder du på siderne for rejsemålene. Find dit rejsemål her.
Skulle det uheldige ske, at liftselskabet har lukket skiområdet på grund af mangel på sne, finder vi et alternativt sted - uden yderligere omkostninger for dig. 

?. Jeg ønsker at afbestille min rejse. Hvad gør jeg?
- Afbestilling skal meddeles Højmark Rejser snarest muligt, og inden rejsen skulle have været påbegyndt. Senest seks dage herefter skal lægeerklæring fremsendes til Højmark Rejser. 

?. Vi kører selv. Hvordan finder vi hotellet?
- Hotellets adresse står i dit rejsebevis. Indtast adressen på din GPS og "kør forsigtigt".

?. Hvor og hvornår skal jeg stå på bussen?
- Det står på billetten/rejsebeviset (siden med opsamling).

?. Hvornår modtager jeg flybilletten?
- Du modtager ingen flybillet. Din billet/rejsebeviset skal medbringes; det gælder som flybillet.

?. Kommer vi til at sidde sammen i bussen?
- Ja, hvis I er booket ind på samme rejsebevis. 

?. Er der tæpper og puder i bussen?
- Det kan ikke garanteres, derfor skal du selv medbringe tæpper og puder. 

?. Der står på billetten, at vi skal til Salzburg. Bliver vi kørt helt til rejsemålet, eller skal vi skifte bus i Salzburg?
- I skal ikke skifte bus i Salzburg, men bliver kørt helt til rejsemålet. 

?. Hvor meget bagage må jeg have med i flyet?
- Der står på din billet, hvor meget bagage, du må medbringe

SKI/SNOWBOARD MED FLY:

  • Tillæg for ski el. snowboard: kr. 400,- (Gratis fra Ålborg)

Skal være opbevaret i en pose/taske og kun 1 sæt/par pr. pose/taske. Skal bestilles hjemmefra hos din rejserådgiver.

?. Hvor meget bagage må jeg have med i bussen?
- Af hensyn til plads og bussens sikkerhed må du maksimalt medbringe 1 kuffert/taske (maks. 25 kg) og 1 stk håndbagage. Medbringer du egne ski og støvler, skal disse i separat skibag.

?. Hvornår modtager jeg en forsikringspolice fra Europæiske Rejseforsikring?
- Du modtager den efter din ferie. Dit rejsebevis fungerer som police under ferien.

?. Må vi nyde medbragte madpakker i bussen? Og hvad med medbragte drikkevarer?
- Egen mad må gerne nydes i bussen. Drikkevarer kan købes i bussen eller undervejs.

?. Giver I sne-/skigaranti?
- Højmark Rejsers skigaranti sikrer dig, at du altid har mulighed for at komme til at stå på ski. Skulle skiområdet være lukket på grund af mangel på sne, finder vi et alternativt sted - uden yderligere omkostninger for dig naturligvis. Heldigvis forekommer det yderst sjældent. 

Efter rejsen

?. Jeg har glemt mine skistøvler på hotellet. Hvordan får jeg fat i dem?
- Ved at kontakte Højmark Rejser. Vi vil så iværksætte en eftersøgning mod betaling af et ekspeditionsgebyr på kr. 100. Findes det glemte, sender vi det pr. efterkrav.

97 325 325 Min billet
Højmark Rejser - Skiferie i særklasse